Friday 7 December 2012

Love, hate and hope




        Jika diberi pilihan apakah jawapan anda untuk alam percintaan anda antara cinta, harapan dan benci ( love, hope and hate), pasti ramai yang memilih cinta.... dng harapan hubungan itu akan berkekalan.... harapan , kerna ingin menghadiri percintaan dng mahligai indah.....



      

         Antara hate, hope and love, aku lebh memilih hate. sebb cnta itu buknlah sesuatu yg indah. tetapi sesuatu yg menyakit kan. di sebbkan dia, aku tdak mempercyai cnta. jd jngan slahkn aku pabila aku menjadi begini .. Benci bukan bermaksud aku tidak memerima lelaki dalam hidup, owh buukan ( tak kan aku nak jadi les kot? nabi tak mengaku umat beb!!!)...  bagiku, benci bagaikan satu perlindungan untuk ku, utk tidak mudah mempercayai kamu (lelaki)... kamu (lelaki) yang akan hanya singgah sebentar dan mempermainkan perasaan ku.... dan kamu (lelaki) yang hanya pergi meninggalkan ku setelah memberikan harapan padaku..... Perasaan benci ini lahir desebabkan kamu (lelaki) yang telah meninggalakn luka yang dalam di hati ini.....

    Jadi, jngan pernah mrh atau brtanya mengapa aku bgitu lancng brbicara dng mu... kerna pabila aku lembut berbicara, kau akan mudah mengecewakn dan menyakiti aku. dan aku tdak mampu utk merasai perasaan itu lg. Tetapi, aku bukan lah menutup pintu hati ku untukmu (lelaki) ... cuma.... aku perlukan masa untuk melangkah dan bergerak kehadapan..
        




         

        jadi.... sebelum habis entry nih... meh aku nak nyanyi sikit.... ehem ehem...

" kini aku bangkit,
  untuk buktikan yang ku tak sakit,
  atas segala  luka dan keperitan yang kau berikan...
  di atas segala perbuatan kau,,
  kau telah buatku rasa kosong dan menyampah....
  apabila di perhatikan,
  kau si jantan yang suka membelit,
  kau buat hatiku kosong... kosong... koosong ~~~~"